fredag, maj 15, 2009

Semesterveckan fortsätter.

Det var nu ganska längesen jag skrev. Det blir lätt så.

Men veckan av ledighet har än så länge varit skön som den alltid är. Fick jobba i måndags också så den lediga veckan är en dag kortare, men vad gör det egentliegn. Någon annan dag är det säkert jag som behöver vara ledig och då kans det vara bra att ha jobbat lite så jag med gott samvete kan ta ledigt.

Jag har varit ovanligt mycket hemma denna veckan jämfört med föregående dito. Men det är naturligtvis också skönt.

Idag blir det besök hos vännerna i Viken, det var ett tag sedan jag var där sist. Nu när solen och värmen är här är det skönt tat kunna sitta ute och dricka en god öl.

Imorgon blir det besök i Göteborg igen. Har lite att slöta där. Bland annat ska jag hälsa på två gamla kamarater på olika håll i stan. Dessutom lyckades jag pricka in helgen för Göteborgsvarvet. Inte för att jag direkt ska springa. Det kommer nog bli lite rörigt i stan imorgon. Men det kommer nog gå bra. Jag har ju trots allt bott i stan som en kamrta till mig uttryckte det. Det har han ju faktiskt rätt i. Får se hur det går.

På söndagen, på väg söderut, gör jag så ett kort stopp i Varberg. Eftersom jag ändå åker söderut vore det ju dumt att inte passa på att stanna till där och kolla läget med ytterligare en kamrat.

Det blir således en slutspurt på helgen innan det är måndag och jobb som kallar igen.

Inga kommentarer: