onsdag, maj 06, 2009

SAS och Skype.

Natten på jobbet gick fort. Det var en hel del ekonomi denna natt så det tog någon extra timme. Det är alltid bra med sådana uppgifter som tar lite extra tid. För när den tiden finns gör fixar jag gärna dessa uppgifter, det får ju bara min arbetsnatt att gå lite fortare.

Då SAS har avtal med Grand om överliggningar kan det ju vara så att det finns återkommande personal på hotellet. Imorse träffade jag en flygvärdinna som var i tjänst när jag flög Stockholm - Malmö för en vecka sedan. Det roliga var att när jag påpekade detta lite försiktigt, kände hon även igen mig. Jag satt längst fram i planet och då kan det lätt vara så att man känns igen. Sånt är roligt.

Dessutom har jag börjat använda Skype igen. Det är ett fantastiskt program. En kamrat till mig bor i Boston och då är detta ett effektivt verktyg för att hålla kontakten över Atlanten.

Det kommer bli ett och annat samtal över havet framöver.

Inga kommentarer: