lördag, maj 23, 2009

En vecka med vissa sociala inslag.

Så var det då lördag igen. Jag minns i början av denna arbetsvecka, då kändes det långt bort till helgen och nedräkning till den lediga veckan. Nu är vi snart där. Men ni som känner mig vet ju som alltid att det blir massa annat att göra. Får be att återkomma om det framöver.

Men det har alltså blivit lite socialt liv och leverna under veckan. Som det annars inte brukar bli så mycket av.

På onsdagen begav jag mig till Folkparken i Höganäs. Väl där skulle jag invigningstala på niornas vårbal. Denna bal är mycket uppskattad och det brukar vara 300 personer som samlas. På inbjudan av styrelsen för Folkparken talade jag alltså lite om framtid och nutid, gav lite tips och råd för framtiden och bjöd på ett och annat skratt. Trevligt!

Igår var det ett annat ärende av social karaktär. Min före detta förbundsordförande från Förbundet Vi Unga hade varit på semester i Köpenhamn och passade på att besöka Helsingborg på sin resa hem till Stockholm igen. Vi talade naturligtvis mycket om förbundet, vad som varit och vad som ska komma. Intressant att höra vad som händer nu. Alltid kul att få uppdateringar från ett förbund som ger barn och undomars drömmar en chans att förverkligas. Detta har hjälpte jag till med under mina två år i förbundsledningen.

Men nu är det som sagt lördag igen. Två nätter att jobba kvar.

Sen blir det till att vara ute i solen så mycket det är möjligt. Måste mata kroppen med solljus så melatoninet inte helt försvinner!

Inga kommentarer: