söndag, mars 29, 2009

Alla dess nätter...

Det var återigen längesen jag uppdaterade här. Nu är det dock dags igen.

De senaste två veckorna har jag arbetat natt, först då jag slutade på Hotel Helsingborg för att direkt hoppa ner till Grand istället. Det har varit mycket nya grejor att lära sig och jag börjar nu få kläm på det. Det flyter på ganska bra. ett helt nytt sätt att jobba, mer att göra och jag stortrivs än så länge, redan efter första veckan. Nya miljöer och kollegor gör ju inte saken värre.

Men nu har jag alltså jobbat tretton nätter på rad och nu inatt är det dags för den sista innan ledighet och det ska ju bli skönt, allt annat vore ett understatement.

Men tror inte att den lediga veckan innebär timmar på sofflocket. Det är en del annat som nu ska och måste skötas som jag inte hunnit med då jag sovit på dagarna.

Men våren är nog här för att stanna nu tror jag. Det känns så efter eftermiddagens promenad i det mycket fina vädret. Men det kommer säkert mer snö, det är bara att förbereda sig på det.

Annars en ganska lugn och skön söndagkväll.

Inga kommentarer: